Användarvillkor

Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor gäller tills vidare.

Webbutik

Lapin murre
Mäkiruonalankatu 58
94700 Kemi

0400 725936
info(a)lapinmurre.fi
www.lapinmurre.fi
2173153-1

Butiken säljer produkter till personer i myndig ålder. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkter beställs i webbutiken genom att lägga dem i varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i onlinebetaltjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller för att lösa eventuella oklarheter som kan uppstå, om inte annat anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du har läst och samtyckt till gällande leveransvillkor.

Betalning och betalningsmetoder

Klarna är betaltjänsten.

Betalningsalternativ genom Klarna inkluderar faktura, delbetalning, kortbetalning, mobilbetalning och betalning via internet.

Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta produktleverantören.

Betalningsalternativ genom Klarna inkluderar faktura och delbetalning. När du betalar med Klarna Invoice skickas en faktura till dig via e-post. Du behöver inte ange din betalkortsinformation och du får de produkter du beställt innan du behöver betala för dem. Mer detaljerad information finns på Klarnas hemsida www.klarna.fi.

Genom att välja Klarna som betalningsmetod godkänner du Klarnas kreditvillkor. Här hittar du Klarnas gällande användarvillkor . Du kan läsa Klarnas allmänna kreditavtalsvillkor här.

Genom att trycka på knappen "Köp" godkänner du de allmänna villkoren för den lappländska dialekten.

Order- och betalningsbekräftelse

När vi har tagit emot din beställning skickar vi omedelbart en orderbekräftelse till dig via e-post, som visar dina beställningsuppgifter. Kontrollera alltid innehållet i orderbekräftelsen. Om du inte fått en orderbekräftelse eller har några frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst. Spara din orderbekräftelse ifall du behöver kontakta kundtjänst. När du kontaktar kundtjänst, ha alltid ditt kundnummer och ordernummer tillgängligt. Kontrollera alltid att innehållet i paketet stämmer överens med produkterna på orderbekräftelsen.

Du kan kontakta vår kundtjänst med hjälp av följande information:

Lapin murre
Mäkiruonalankatu 58
94700 Kemi

0400 725936
info(a)lapinmurre.fi
www.lapinmurre.fi
2173153-1

Fraktmetoder och kostnader

Fraktkostnader inkluderar porto och paketeringskostnader. Vi kommer att ge en uppskattning av framtida fraktkostnader i kundvagnen baserat på den föredragna fraktmetod som används. Du kan se de exakta fraktkostnaderna efter att du har valt önskade betalnings- och fraktsätt för din beställning. Vilka fraktsätt som är tillgängliga beror på varukorgens innehåll och totalvikt. Du kan välja den leveransmetod som passar dig bäst i kassan och den exakta leveranskostnaden visas.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Om produkten finns i lager strävar vi efter att skicka produkterna inom 1-2 arbetsdagar. Undantag från leveranstidsuppskattningar anges om det finns slutprodukter i varukorgen, och vi kommer även att informera dig om eventuella förseningar direkt efter beställning.

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekta förluster orsakade av förseningar. Webbutiken informerar om eventuella ovanliga leveranstider på sin hemsida.

Returpolicy

Konsumenten har rätt att returnera oanvända produkter inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av produkten/varorna, exklusive datum för mottagande. Den returnerade produkten och produktförpackningen ska vara i samma skick som när den togs emot.

Konsumenten förväntas lämna en returanmälan via e-post till info@lapinmurre.fi innan varan returneras. Det beror på att vi vet hur vi ska vänta på försändelsen och därigenom behandla de returnerade produkterna och återbetala så snabbt som möjligt. Konsumenten kan returnera den defekta produkten/produkterna utan kostnad. Returen skickas till följande adress: Kundreturer/Lappisk dialekt, Mäkiruonalankatu 58, 94700 Kemi. Kunden står för kostnaderna för övriga produktreturer och byten.

Vid en defekt produkt täcks returkostnaderna av Lapin Murre.

Outlöst paket

Att inte lösa in är inte detsamma som en återbetalning eller avbokning. Vi kommer att behöva ta ut en hanteringsavgift på 15 euro för alla paket som lämnas outtagna.

Problemsituationer

Ibland kan paket, trots noggrann förpackning, skadas vid posttransport. Därför är det en bra idé att kontrollera paketets skick i närvaro av en postarbetare när du hämtar det. Om paketet är skadat under transporten och om den/de beställda produkten också är skadad, anmäl omedelbart skadan till postkontoret. Kontakta då vår kundtjänst för att ordna leverans av en ny produkt.

Om konsumenten har fått fel produkt, produkten är skadad etc., ska konsumenten inom rimlig tid meddela Lapin Murre via e-post till info@lapinmurre.fi. Den felaktiga leveransen returneras fraktfritt i enlighet med instruktionerna från Lapin Murre (avsnittet Returvillkor).

Återbetalningen kommer att göras efter att ett klagomål har lämnats in. Vid mottagandet av de returnerade varorna kommer Lapin Murre omedelbart att återbetala eventuellt inköpspris som redan betalats till kunden.